Prevozništvo Škerget, ki je lastnik prvega tovornega vozila na utekočinjen zemeljski plin (UZP) v Sloveniji, je na neki način prehitel državo.


Mitja Škerget iz Boračeve pri Radencih, ki se s prevozništvom ukvarja četrt stoletja, pravi, da je bila pot do registracije vozila, ki ga za zdaj lahko polni le v Sežani, precej trnova. Ima 30 zaposlenih in 20 tovornih vozil, ki ustrezajo ekološkim zahtevam. Pred kratkim pa se je odločil za še bolj zeleni korak – nakup tovornega vozila na utekočinjen zemeljski plin. Pri registraciji in homologaciji je bilo nekaj težav, ker je to prvo tovorno vozilo na utekočinjen zemeljski plin v Sloveniji, država pa še nima subvencij glede nakupa takih vozil in trošarinsko ne pomaga pri gorivu, poudarja lastnik podjetja.


V podjetju Škerget podpirajo razvoj okoljsko sprejemljivejših rešitev med pogonskimi gorivi.

Tovorna vozila na UZP ustvarjajo manj hrupa in ne ustvarjajo trdih delcev, ki najbolj onesnažujejo ozračje, izpust ogljikovega dioksida pa je manjši za 20 odstotkov. V en rezervoar gre 400 kilogramov plina, kar je enako kot 900 litrov nafte. S takim rezervoarjem lahko tovorno vozilo prevozi od 1300 do 1500 kilometrov, prihranki pri gorivu pa znašajo dobro tretjino.

Prevoznik, ki med drugim opravi večino prevozov za podjetje Radenska, bo vozilo polnil na postaji v Sežani, kjer je zaenkrat tudi edina stacionarna črplaka za to vrsto goriva v Sloveniji. Predvidoma do konca leta bo stala tudi v Ljubljani.