V Sežani, kjer smo v začetku leta odprli prvo stacionarna polnilnico za utekočinjen zemeljski plin, poleg domačih - prevoznika Škerget in Klemen Transport, svoja vozila polnijo tudi tuji pevozniki, ki vidijo prihodnost v tej pogonski alternativi. 


Že v začetku leta je prevoznik Mitja Škerget iz Boračeve pri Radencih registriral prvi dve rabljeni tovorni vozili na utekočinjen zemeljski plin. Pridružuje se mu še prevoznik Klemen Transport s tremi novimi vozili znamke IVECO. Poleg njih v Sežani polnijo tudi tovornjaki  mednarodnega prevoznika Autamarocchi, ki ima sedež tudi v Sloveniji in katerega flota skupno že presega 40 tovornih vozil na LNG ter hrvaškega prevoznika Energy Prime, ki je prav tako navdušen nad polnilnico v Sežani.

 

BREZ PODPORE DRŽAVE ČISTEJŠE ALTERNATIVE NIMAJO PRIHODNOSTI

Trenutna cena za kilogram plina na polnilnici v Sežani znaša nekaj manj kot evro. Prevozniki so z uporabo navdušeni. Domači  prevozniki pa si najbolj želijo subvencij za vozila ter nižje trošarine in takse, konkurenčne s sosednjimi državami, ki bi jih seveda dodatno spodbudile k nakupu in uporabi tega okolju prijaznega vira energije.

Tovorna vozila na UZP so kompatibilna tudi za polnjenje z biometanom, kar bo zagotovo trend v zagotavljanju trajnostnih rešitev transporta v prihodnosti. Priložnosti za to so med drugim že spoznali v sosednji Italiji, kjer izjemno spodbujajo proizvodnjo.