KAJ JE LNG?
Utekočinjen zemeljski plin (UZP) ali LNG, kot je njegova mednarodna oznaka, predstavlja sodobno alternativo olju, ki prinaša v transport pomembno prednost – ekonomičen vir energije z bistveno nižjimi emisijami toplogrednih plinov kot katerokoli drugo ogljikovodikovo gorivo.
Vozila na zemeljski plin so tišja in bolj gospodarna, uporabljena tehnologija pa je tudi izjemno varna. Poleg tega gre za zanesljiv vir, saj svetovne zaloge zemeljskega plina znatno presegajo zaloge olja in po ocenah zadoščajo še za naslednjih 200 let.
|
ZAKAJ LNG?
LNG kot gorivo prihodnosti ima pomembno vlogo, ker:
- je danes na razpolago več virov zemeljskega plina kot naftnih virov,
- povečuje se sposobnost kapacitet utekočinjanja, s čimer se povečujejo dobave LNG tudi tam kjer ni plinovodov,
- tehnologija motorjev LNG ima velik potencial za povečanje učinkovitosti,
- vodilni proizvajalci trenutno delajo na razvoju novih tovornjakov, motorjev in optimiziranju porabe,
- bistveno manjše emisije prašnih delcev, saj se pri izgorevanju v ozračje ne sproščajo žveplo, težke kovine in saje,
- nastaja pa tudi manj ogljikovega dioksida,
- bistveno manjše obremenitve s hrupom.
Zagotavljanje zanesljivosti oskrbe z manjšo odvisnostjo od uvožene nafte, ki se uporablja v prometnem sektorju, je poleg diverzifikacije oskrbe, eden izmed ključnih razlogov za spodbujanje uporabe LNG v tovornem prometu. |
LNG v primerjavi z dizelskim gorivom
NIŽJA PORABA GORIVA | NIŽJA CENA GORIVA |
Poleg nižje cene za enoto goriva je prednost goriva (LNG) tudi v sklopu represivnejše zakonodaje, ki izhaja iz okoljskih predpisov po zmanjšanju škodljivih izpustov (ogljikovi davki) in bo od podjetij zahtevala uporabo učinkovitejše energije. |
Zemeljski plin in s tem LNG predstavlja med pogonskimi gorivi sodobno alternativo dieslu in ustvarja nižje emisije toplogrednih plinov kot katerakoli drugo ogljikovodikovo gorivo.
LNG izboljša lokalno kakovost zraka in zmanjšuje globalno segrevanje.
do –15 % | 95 % manj | Do 70 % manj |
|
Aktualna evropska zakonodaja zahteva znižanje emisij toplogrednih plinov za 20 % do leta 2020 in 40 % v skladu z Direktivo 94/2014/EU o oblikovanju alternativnih goriv in potrebne infrastrukture. Države članice bodo tako morale razviti načrte (nacionalni okvir politike), da vzpostavijo mrežo črpalk za zemeljski plin v mestih, pristaniščih in ob vseevropskem prometnem omrežju (TEN-T). |
|
Tovornjaki na LNG povzročajo do 50 % manj hrupa.Z LNG dosežemo do 75 dB manj hrupa, kar je zelo dobrodošlo za omejitve, ki že veljajo v nekaterih mestnih središčih oziroma ob nočnih dostavah. |